För första gången den här vintern...

...drog jag igår förmiddags på mej ett par långkalsonger...

Och dubbla jackor! Sen åkte jag till folkracebanan tillsammans med paraply, vantar och två kameror...

Det var kallt, men det regnade iallafall inte så förbaskat mycket sen - mestadels bara duggregn, faktiskt. :-) Men banan var ju inte vad den hade varit i en torrare väderlek, och de flesta förarna körde ovanligt lugnt och försiktigt.

Trots det; Detta är vad som fanns kvar efter tävlingen!!!



Eller inte, kanske. :-) (Jag hade parkerat intill återvinningen i Hästveda, och tog en bild genom gallergrindarna medans jag gick mot tävlingsbanan...). Men visst kommer man i extra bra folkrace-stämning av så mycket skrot!? ;-)

Ska visa fler foton från själva "räjset" senare! För sonens del gick det inte så jättebra - han hade däck som inte alls passade underlaget, och fick dåliga starter i alla tre heaten. Och blev man efter i starten igår, så var tacken att konkurrenterna genast sprutade ner vindrutan med dynga så sikten blev mer eller mindre obefintlig, varför kurvorna måste tas i ganska måttlig fart tills torkarbladen hade jobbat ifatt... <:-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: ingrid

Du var inte med på cykelfesten i Hästveda igår då?? Var nog lite kyligt kan jag tro. Jag har hållt mig inomhus hela helgen sen jag kom hem fr Helsingborg Burr!

2010-05-09 @ 12:39:08
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Malin B

Man får sannerligen inte gå efter almanackan när man ska klä sig för utevistelse denna vår.

Hoppas att "dyngan" inte smetade in din kameralins.

Synd att det inte gick så bra för sonen men vi håller tummarna för andra förutsättningar nästa gång.

2010-05-09 @ 12:57:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tezzie

Hej! Kul jag hittade hit :D Undrar om du fortfarande deltar i 365?...och var hittar jag då dom bilderna?



Tack för du hälsat på hos mig och för snälla kommentarer!

2010-05-09 @ 13:54:48
URL: http://napp-365.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0