Måndag!


En fullständigt späckad dag igen...! Vet inte hur många såna här i rad jag pallar med - men förhoppningsvis blir det lugnare igen redan i morgon. <:-)

Kameran har jag inte ens hunnit titta åt än idag, så jag får illustrera detta inlägg med några foton från förra veckan...



Skira lönnblad och blommande plommon... :-)

Dottern skulle vara på tandregleringen i Kristianstad klockan 9, så vi körde hemifrån vid 8-snåret. Efter besöket där blev det lite rännande på stan - det hör ju till när man är där. :-) Var hemma igen vid 13-tiden, och då var det bara till att kasta i sej nåt att äta, och sedan flänga vidare till jobbet - där ett gigantiskt tvättberg höll på att förstöra resten av dagen för mej! Stånk...! Herr- och damtvätt visste jag att det skulle finnas (plus städning efter en match) - och det borde ha varit ett arbetspass på 1½ timme. Men jag hade inte koll på att U-lagen också hade spelat matcher, och de lixom bara förväntar sej att deras tvätt också tas om hand av mej, fast att de inte har gett mej någon info om när de spelar sina bortamatcher. (Antagligen tror de att jag bor i städskrubben, och alltid finns till hands där, redo att serva dem och alla andra!? ;-) Eeeh...??).

Så hux-flux blev mitt arbetspass 2 timmar och en kvart långt, och då fick jag ändå låta bli att tömma de två sista maskinerna tvätt, för det fanns ingen plats över att hänga upp den också på tork... <:-)

Sen kom jag då hem här igen vid halvfyra och möttes av en vrålhungrig son, som tydligen inte har vett att ens bre sej en macka själv när det börjar kurra i magen. Och som dessutom tycker att jag ska fixa till det sista i hans projektarbete som ska lämnas in i morgon... Ovanpå detta ville dottern ha skjuts till gymmet!

Ja, på något sätt har jag faktiskt lyckats få ihop allt sammans, så alla är nöjda och glada igen - iallafall för stunden! Och jag har ju själv fått mej en stund här vid datorn nu, så jag klagar absolut inte. Och en mugg kaffe har jag också intill mej... Kan väl inte ha det så mycket bättre!? :-D



Om en timme si så där, drar projekt stenläggning i trädgården igång igen, så det kan tänkas att jag inte hinner svara på kommentarer idag - men isåfall så gör jag det imorgon, så klart!

Ha en fin kväll! :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: mimmi

Det var väldigt ... En sån dag och så måndag på allt elände också.. ja ja .

Min dag har annars varit bra .. jag fick en liten glad överraskning på min promenad .. jag tror jag hamnade mitt i en ekorre koloni.... eller något sånt .. för de var överallt.

Nu väntar jag på mitt nya objektiv ..det är i alla fall på väg .. så nu får man hoppas att det går snabbt :)

2010-05-24 @ 17:53:47
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: anki

jisses vilken fullspäckad dag :)... men du fixade allt ändå ... stenplattorna blir kanon bra.. :)



härliga bilder :) verkligen vårkänsla i dom, eller sommar känsla rent av är det ...



en duschning ska det bli här, klippt gräset igen..



slit inte ut dej med plattorna.. :)

2010-05-24 @ 18:31:11
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

Ja tänk vad man kan hinna o vad man kan åstadkomma fast man inte tror, men lite anfådd blir man allt. ler. De e ju som känt inte alltid saker o ting blir som man tänkt. Jag vet varför din son inte gjorde en macka....du har skämt bort honom..hihi. Ja sånt händer de bästa mammor...

Fina bilder även om de inte var daxs färska. För den saken skull, hur ofta har man dagsfärska bilder?? Vad de gäller mig - högst sällan.

Kramiz o go afton

Anki N

2010-05-24 @ 20:02:05
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: SOFFIE

ojoj vilken dag hoppas det lugnar ner sig snart för dej,

Otroligt vackra bilder,

gokväll

2010-05-24 @ 22:01:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nollan

Fullt upp på en måndag låter det som. Fast jag förstår ju inte riktigt hur du och många andra hinner med allt fotande i vanliga fall, så skönt och höra att även du får gå till arkivet ibland (även om det bara är några dagar gamla bilder)! Men det var ett hiskeligt snyggt jobb med stenläggningen - imponerad. Och nog måste väl sådant arbete vara ekvivalent med en väldig massa steg :) Har sammanställt min första vecka nu, men har tänkt "räkna" ytterligare en för att se om det går att jaga upp siffrorna lite!

2010-05-24 @ 23:00:01
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Jenny

Otroliga bilder, och det där med att jämt ha dagsfärska!?!?

Äh......man tager vad man haver som hon sa. Kajsa Varg.

Och du har nog en del som många gärna tittar på!



Usch vilken stress-måndag du fick i dag då...):



Och det där med "kids" som håller på att döööööö av hunger (TROTS att jag sällan eller rättare sagt ALDRIG bär med mej kylskåpet hemifrån....Huh!)

VARFÖR ska det vara så himlans svårt att stoppa något enklare i munnen om man nu är så vrålhungrig???

suckar igenkännande över denna situation



Själv har jag vimsat runt i Göteborg och kört fel och fel och hit och dit för att till sist......förstås plocka hem en underbart söt liten Papegoj-Herre!

Jajajajaja......fågelnörd????? MOI???????



Hehe....



Kram på dej och nu hoppas vi på en något "coolare" tisdag!

Jenny

2010-05-25 @ 01:27:39
URL: http://scrollandotcom.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Så härligt motljus uppe i trädet, det är det inte här idag...motregn snarare...

2010-05-25 @ 07:42:55
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0